Jak urychlit úspěch

 

Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek, říká přísloví. Úspěšní lidé se jím řídí. Když Jobs s Wozniakem předváděli svůj první počítač na jedné akci, zaujalo to majitele místního obchodu s elektronikou. Dal jim vizitku a řekl: "Zůstaneme ve spojení". Druhý den Steve Jobs nakráčel do prodejny a oznámil: "Zůstávám ve spojení". A neodešel, dokud nedostal objednávku na sto kusů základní desky.

 
Zásada úspěšných: Chci to hned
 
Tím začala historie společnosti Apple, která udělala ze svých zakladatelů boháče a významně změnila náš svět. Podobně jednali a jednají i další úspěšní lidé. K jejich důležitým vlastnostem totiž patří, že když něco chtějí, chtějí to hned.

Aby nebylo mýlky, nejde o užívání si. Chudí a neúspěšní lidé totiž také část něco chtějí hned, ale předmětem jejich touhy jsou nová auta, domy, dovolené nebo drahé elektronické přístroje. Chtějí si hned užívat. Bohatí a úspěšní naopak takové požitky odkládají a jsou v tom na sebe přísní ( přečtěte si také v článku Marshmallow test aneb Jak neprojíst svoji budoucnost).

"Tou vysokooktanovou motivací je vášeň, kterou cítí vůči svému snu."


Intuitivní podnikatele pohání vášeň

To, co chtějí úspěšní lidé hned, jsou kroky vedoucí k naplnění jejich snu. Tam neváhají a na nic nečekají. A nejde jen o návyk nebo schopnost. Tou vysokooktanovou motivací intuitivních podnikatelů je vášeň, kterou cítí vůči svému snu. Bez ní by žádný návyk nevydržel dlouho. Neúspěšné lidé mají sice také mají své vášně, ale zaměřují je špatným směrem. Chtějí si například užívat života a toulat se po světě. Když jim přibydou roky a oni zjistí, že už je to nebaví, mají dokonale vyvinutou mentalitu chudých lidí.

Není tedy vášeň jako vášeň. Jedna vede k bohatství, druhá k chudobě. Jedni lidé jsou ochotní pro svůj sen napnout všechny síly, druzí se ho pro své jiné vášně zbaví. Jedni chtějí hned kroky vedoucí k úspěchu, druzí požitky. Nikoho neodsuzuji, každý ať si žije podle svého. Ale není možné chtít být bohatý a úspěšný, ale mít myšlení a přístup chudých lidí ( viz také Blízká budoucnost: Budete buď bohatí, nebo chudí).

Lidé, kteří nikdy nedosáhnou svého snu, často dobře vydělávají. Ale jakmile dostanou víc peněz, přemůže je jejich vášeň. Koupí si lepší auto, větší dům, zaplatí cestu kolem světa. A jsou zase bez peněz.


Odkládají a odkládají

Jsou ale i takoví, kteří si opravdu nevydělají a nedaří se jim zrovna nejlépe. Kdepak vášeň pro nová auta, sotva uživí rodinu. Přesto je pro ně zásada "Chtějte to hned!" nepřijatelná. Často mají spoustu ohledů a námitek. Kdyby byli na místě Steva Jobse, řekli by si nejspíš: "To je hloupé, přijít tam hned druhý den." A pak by návštěvu odkládali tak dlouho, až by celou věc uzavřeli: "Teď už tam nemá cenu chodit, už si na mě určitě ani nepamatuje." A dodali by charakteristické: "Stejně to nebyla ta pravá příležitost".

Jak to vědí, že nešlo o tu správnou příležitost? Nevědí, ale náramně se jim uleví, když si to řeknou. Už se nemusí namáhat. Tyto lidi žádná vášeň nežene. Na své sny už většinou dávno zapomněli a považují se za oběť života, se kterým den co den bojují a třesou se strachy, co bude zítra.


Udělejte to hned- podle intuitivního marketingu

Jak se tedy naučit chtít všechno hned? Podívejte se na těchto několik jednoduchých zásad:

  • Vyřaďte ze svého slovníku fráze jako "Udělám to, až…", "Nepřipadá mi to správné" nebo "Dnes není vhodný den". Nejlepší rozhodnutí je udělat to a nejlepší čas je teď.
  • Nebojte se chyb. Určitě jich pár uděláte, ale pořád budete mít víc úspěšných rozhodnutí, než kdybyste neudělali žádné. Je to jednoduchá matematika.
  • Nepřemýšlejte, co by se mohlo pokazit, ale myslete jen na to, co chcete.
  • Buďte přesvědčeni, že na všechno, co chcete, máte nárok. Není to sobecké. Ve skutečnosti takové požadavky přivádějí na svět víc hojnosti.
  • Hledání té "pravé příležitosti" provádějte za pochodu, ne z křesla u televize.
Nebečte se stádem! Chtít to hned neznamená nedočkavost a představu, že zítra budete mít na účtu milion nebo deset milionů. Znamená to neotálet s prvním krokem, jak to dělají neúspěšní. Ten vás totiž nakonec dovede k tomu milionu nebo více. Začněte podnikat jinak.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde